Direktlänk till inlägg 25 februari 2010

Ordningen är återställd

Av Anne-Marie - 25 februari 2010 10:06

Ordningen är återställd  


Igår var jag ”gräsänka” Mannen gjorde Sollefteå. Skulle se till lägenheten och kolla posten. Jag valde att stanna hemma och ”rå om mig själv”.  Kl 10.20 gick bussen och då startade jag upp ”min dag”. Putsade till i badrummet och förberedde för ett låååångt bad.

Började med att träna hos sjukgymn. Jenny i 1 timme, inhandlade div. Grönsaker och tulpaner mm hos Coop. Hemkommen plockades räkor fram ur frysen.  Nu började det hända något:

  1. Tonade håret, ny duk och tulpanerna på köksbordet
  2. Tände upp med 6 st. värmeljus i badrummet, gjorde räksallad.
  3. Hällde upp ett varmt, bubbligt och oljigt badvatten.
  4. Gjorde en hårinpackning
  5. Lade en ansiktsmask
  6. NJÖT::: tömde ur och tappade upp nytt hett vatten
  7. Duschade, insmörjning
  8. Insvept i stor morgonrock avnjöts salladen med bubbelvatten!
  9. TV-soffan, sappade mellan kanaler, läste senaste M-Magasin och pratade med mannen i telefon. Han var inte munter. Tv-kanalerna hade ”tappat rätta platsen” 1.2.3 osv. Efter ett tag så var det problemet löst och TV:n stod kvar på sin plats!!!!!?? Ordningen var återställd. Tålamod vännen!! Tålamod!!!
  10. Fotbad och pedikyr framför TV:n.
  11. Pratade länge i telefonen. Loggade ur datorn och drog ur el-kontakten (drar ur den då jag tycker att ”klumpen” på kabeln blir så varm??)
  12. Gick till sängs och lyssnade på Cd-box, Alfahannen av Katarina Wennstam, mycket bra. Spelets regler inom filmbranchen, bad boys……..
  13. SOMNADE

JA det var min gräsänkas dag!

Mannen kommer tillbaka idag, kl 11.45 når bussen Timrå. Det blev drygt ett dygn.

Men en fadäs måste det väl också vara. Det visade sig i morse när jag skulle logga in på laptopen! Det gick inte! Kollade att kablarna var ok. Yes! Men efter ett tags funderande och utdragande av kablarna till modemet såååååå upptäckte jag att jag hade dragit ur kontakten till bredbandet istället för elen. (svårt att förklara) Det visade sig att min hemtelefon inte heller fungerade och jag blev uppringd på mobilen. Ja, ja, ja nu funkar den igen. Nu kan jag blogga!!!!!Yippiiiii         Solsken och minus 15 grader. Ska ut och lufta mig lite!


Mannen tillbaka   Dator och telefon fungerar. Sängen är bäddad, frukostdisken avklarad ja man kan säga att:

ORDNINGEN ÄR ÅTERSTÄLLD

                 


 
 
margit

margit

26 februari 2010 01:17

GO NATT Anne-Marie!
Du hade verkligen ett ritigt "HEMSPA" du...lät verkligen skönt och härligt!!!
Ja det är inte lätt att dra ut rätta "sladdar"...när inte "gubben" är hemma...då kan allting hända...det måste ju märkas att dom behövs...!! Då får dom bra självkänsla....
Kramen vännen!!

http://margitholm.blogg.se

 
Av Irja.

Av" title="http://bloggplatsen.se]Av" target="_blank">bloggplatsen.se]Av Irja.

26 februari 2010 16:04

Kära Anne-Marie ! ! !
Vilken skön och underbardag du skapa åt dig själv.... Jag förstår att du njöt i fulla drag,i ditt eget lilla SPA...Det var till en skinande ren Qvinna mannen kom hem,kännde han igen dig,?eller som alla andra männ,de märker ingenting....LER.. HA en skön fredag du och mannen,ikväll är det Lets Dance igen,tänk ändå vad dagarna går fort ,på måndag börjar första vårmånaden MARS ...Härkigt KRAM IA....

http://40-Talisten bloggplatsen.se

 
Lena

Lena

26 februari 2010 17:05

Det var då en dag som jag förstår att du njöt av =D

Att hålla ordning på alla kablar till datorn + TV-boxar samt fjärrkontroller kan göra vem som helst förvirrad...mannen här brukar skämtsamt säga att "det övergår hans förstånd och går in på prästens"...eller med andra ord mitt...och jag brukar iofs fixa det för det mesta...men lätt är det inte. ;o)
Varm kram !!!

http://roshultskan.bloggplatsen.se

 
Lena

Lena

26 februari 2010 17:18

Ooops...jag glömde kommentera varför jag har ordspråk och namnsdagar som stående inslag i min blogg...vilket du berömde, tack för det !!!
Det händer ju inte alls så mycket i min (sjuka), värld men eftersom jag nu börjat blogga så måste jag ju underhålla den på något sätt tyckte jag och därför kom jag fram till det upplägget jag har för då kan jag i alla fall skriva om DET varje dag.
Kram igen !!!

http://roshultskan.bloggplatsen.se

 
margit

margit

27 februari 2010 23:09

Önskar dig Anne-Marie en GOD NATT och en fin söndag!! Kramen vännen!!

http://marrgitholm.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anne-Marie - 5 april 2011 20:14

NÅGRA TANKAR FRÅN PORTUGAL I KVÄLLSDISET DEN 5 APRIL   Nu har jag varit här i Albufeira i nästan 4 veckor och tiden har gått fort.     Idag konstaterar jag att jag är otroligt glad att jag släpade min LapTop med mig hit till Albufeira. Mats h...

Av Anne-Marie - 31 mars 2011 12:01

  ÅTER I PORTUGAL                                                Nu har jag åter igen landat i Portugal  Denna gången stannar jag nästan i 5 veckor. Är hos goda vänner/Eva och Mats, som äger ett hotell och jag hjälper till och pysslar lite un...

Av Anne-Marie - 26 februari 2011 17:19

TAKDROPP   Ja det är faktiskt sant! Idag har det droppat från taket. Det är helt underbart. Jag är så innerligt trött på vinter, snö och kyla. Samtidigt som jag tycker att februari har varit seg så har den samtidigt gått fort också.  Tänk att vi ...

Av Anne-Marie - 5 februari 2011 16:10

    Vinter    Nu var det ett tag sedan jag var in här på bloggen! Har ibland tappat lusten och det känns bara tungt! När jag väl kommer igång så är det riktigt roligt. Så konstig man är ibland. Har börjat i en studiecirkel ”Skriv dit...

Ovido - Quiz & Flashcards