Direktlänk till inlägg 26 februari 2011

Kan våren vara på väg

Av Anne-Marie - 26 februari 2011 17:19

TAKDROPP


Ja det är faktiskt sant! Idag har det droppat från taket. Det är helt underbart. Jag är så innerligt trött på vinter, snö och kyla. Samtidigt som jag tycker att februari har varit seg så har den samtidigt gått fort också.  Tänk att vi kunde sitta en stund på balkongen och njuta, oj oj.  

Har varit på en kort visit till Sollefteå och där var det också kallt. Vi åt god mat på stadens bästa och trevligaste restaurang och shoppade runt lite i stadens butiker. Köpte bl.a.en 1-årspresent till Lowe som fyller ett år den 29 april.


 Gusse var där totalt i 5 dagar och jag i 3. Därefter åter till lyan i Timrå.


Gusse/mannen kollar nu på backhoppning och jag lyssnar på en bra CD-bok. Den heter ”Jävla John” och handlar om Beatles, John Lennons svenska dotter Sara! Mycket bra.

Gör nu en paus för att uppdatera bloggen!

Middagen som idag bestod av vinkokt lax, dillsås och kokt potatis smakade bra är avklarad.

Ska försöka hitta på något lätt smaskigt till Melodifestivalen ikväll!


Nu är alla biljetter inför Portugalresan fixade. Y-buss från Timrå, 12 mars Flygbuss från Cityterminalen i Stockholm till Skavsta samt hotellrum för en övernattning 75 meter från flygplatsen samt flygbiljett till Faro den 13 mars. Det ska bli skönt med övernattningen innan resan ingen stress där inte. Hemresan blir tuffare. Start 0400 från Albufeira med taxi Flyg från Faro 0600 landar på Skavsta 12.30 buss från Skavsta och Y-buss från City kl 16.50  Hemma ca 2200. Allt är de tider jag har idag och det är bara att hoppas att det håller.. Är nog ganska mör efter den resan!

Inget gnäll alltså. Ser verkligen fram emot att möta våren i Albufeira.  


Gusse/mannen som då blir ”gräsänkling” har redan förberett allt för att hålla sig sysselsatt. Städskåpet ska fixas! Innedörrar och en liten ”söt” byrå på toaletten ska målas i samma färg ”äggskalsvit”. Handtag ska bytas ut. Ser fram emot att få se detta. Han kommer nog också att ta en tripp till hemstaden och lilla lyan i Sollefteå också….(om han hinner,ha, ha, han är go den!)


Vi hade kungligt besök här för ett par veckor sedan.    Dotter Jeanette från Halmstad besökte oss efter en fjällvistelse i Vemdalen. Där njöt hon av sol och trevligt sällskap över en weekend.

Hon förgyllde vår tillvaro i 5 dagar och det var hur kul som helst. Som alltid har hon det lite stressigt när hon är häruppe på besök. Träffade både släkt och kompisar också oss förstås.

Alltid lika roligt när hon kommer och så otroligt tråkigt när hon åker. Jag hoppas verkligen att hon kommer tillbaka snart och att Jacquline och lillLowe också kommer med.


Min underbara dotterdotter/prinsessan Jacquline håller på med sitt körkort. Det går så bra för henne och jag gissar att det inte är långt från att hon har det i hand. Dessutom så växer hennes lilla Lowe så det knakar. Han är nu snart 10 månader och reser sig efter möbler och är så sakteliga på väg att ta sina första steg. Tycker att det är så synd att avståndet mellan oss är så långt. Längtar att få nosa på och krama om honom.


Vi har ett litet dilemma här hemma nu. Soffgruppen i vardagsrummet skall bytas ut!!!!!Den har gjort sitt! Köpte den begagnad i Örebro och nu har den nog gjort sin sista resa. Men hur ska den nya se ut? Hur ska den placeras? Vilken färg ska den ha? Ska det vara divan? Hur mycket använder vi den? Ja som synes är det många frågetecken!


MIO-möbler erbjuder en tjänst som innebär att man får de tips och råd som kanske rätar ut frågetecknen. Vi ritar upp en skalenlig skiss på vardagsrummet så utgår dom ifrån den och tipsar vad som skulle passa???????????????????????Kanske det kan vara något. Vi får se.


Tänk vad det är roligt att ha något ”projekt” på gång. Att försöka ta fram det kreativa som finns inom oss är riktigt roligt. Men det tar tid………………


Nu önskar jag alla en skön helg och ett fint slut på februari.

Carpe diem och var rädda om er.  


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anne-Marie - 5 april 2011 20:14

NÅGRA TANKAR FRÅN PORTUGAL I KVÄLLSDISET DEN 5 APRIL   Nu har jag varit här i Albufeira i nästan 4 veckor och tiden har gått fort.     Idag konstaterar jag att jag är otroligt glad att jag släpade min LapTop med mig hit till Albufeira. Mats h...

Av Anne-Marie - 31 mars 2011 12:01

  ÅTER I PORTUGAL                                                Nu har jag åter igen landat i Portugal  Denna gången stannar jag nästan i 5 veckor. Är hos goda vänner/Eva och Mats, som äger ett hotell och jag hjälper till och pysslar lite un...

Av Anne-Marie - 5 februari 2011 16:10

    Vinter    Nu var det ett tag sedan jag var in här på bloggen! Har ibland tappat lusten och det känns bara tungt! När jag väl kommer igång så är det riktigt roligt. Så konstig man är ibland. Har börjat i en studiecirkel ”Skriv dit...

Av Anne-Marie - 31 december 2010 09:10


Nu har jag städat ut julen! Har samtidigt upptäckt att jag har utvecklat en allergi! Då andra är allergisk emot ex. pollen så är jag allergisk emot tomtar!??! Fick ett sådant häftigt anfall att det bara var att skrida till verket och förpassa tomtar ...

Ovido - Quiz & Flashcards