Alla inlägg under november 2010

Av Anne-Marie - 9 november 2010 14:40

NOVEMBER MÖRKER


  


Nu är hösten här på riktigt kan man säga. Redan den 10 november. Vädret har varit fin länge nu med sol och så där lagom kallt. Promenaderna har varit härliga. Inomhus har det gått åt en massa värmeljus.

Livet rullar på och det kan vi inte hejda.

Lilla Lowe som nu är drygt 6 månader växer så det knakar. Sitter själv och har börjat försöka sig på att krypa. Han är en godmodig och glad liten herre som verkar njuta av livet.

Han blir ju så väl ompysslad av sina nära och kära. För min del så får jag följa utvecklingen via mammans blogg och Facebook. Foton läggs upp varje vecka nästan och vikt,- och längd rapporteras med jämna mellanrum. Avståndet krymper och det är tur det. Då känns det inte  fullt lika svårt att inte få finnas i närheten.


Mannen och jag har i höst varit några dagar i Stockholm och hjälpt Malin lite inför flytt och husförsäljning. Har flyttat så många gånger själv att jag har en viss rutin. Flytta är hemskt! När det hela väl är över så blir det bra ändå och då har man glömt alla hemskheter. Vi hjälpte till med att packa det som inte skulle användas och så städade vi inför fotografering. Det gick bra och fint blev det.


Vidare så har jag och min kompis Lena varit på   Ladies Night WOW wow på EON-arena. Tillsammans med c:a 3000 damer så var det tryck. Det stampades i golv, applåderades och stämningen var på topp. I 2 timmar underhöll grabbarna oss. Det var verkligen värt pengarna och vi laddar redan inför nästa höst när gänget gästar Timrå igen. Då ska vi dit!


Nu väntar mannen och jag på att åka på Julkryssning till Åland den 23 november.   Det ser vi verkligen fram emot. Julbord väntar och lite SPA kanske. Dansskorna måste också med. Håller nu på att värma upp mannen med lite tangosteg på vardagsrumsgolvet.

Ska passa på att handla Tax-free också.


Snart är det 1:a advent också. Har börjat fundera på om jag ska sy nya gardiner till köket. Har ett tyg som ligger och tror att det kommer att passa bra. Har även köpt nytt till vardagsrum så även det ska upp till den helgen.

Nu har det varnats för snökaos i Stockholm och söderut. Det skulle komma hitöver imorgon. Jag är ingen ”snöfan” men lite vitt vill jag ha till advent. Det lyser upp och hellre det än regn.


Såg igår på Pensionärsdjävlar på kanal 5.!!!!!  !!!!Ja lite uppslag fick jag men det återstår att se om jag omsätter dem i verkligheten. I kväll ser vi Leif GW Persson!

Ha det så kanonbra! Ta vara på varandra och Carpe diem!

!

Skapa flashcards