Direktlänk till inlägg 31 december 2010

Julen ut! Ser fram emot det nya året!

Av Anne-Marie - 31 december 2010 09:10

Nu har jag städat ut julen! Har samtidigt upptäckt att jag har utvecklat en allergi! Då andra är allergisk emot ex. pollen så är jag allergisk emot tomtar!??! Fick ett sådant häftigt anfall att det bara var att skrida till verket och förpassa tomtar och övrigt julpynt till den plats där dom hör hemma - kartonger/källare! Ljusstakarna fick gå samma väg! Konstiga jag! Men så är det.

Mannen/Gusse han är en tålmodig människa som ställde upp på detta "race" och muttrade att nästa jul så kanske man ska låta bli att  ....?? MEN! Lika roligt som det är att pynta från advent så tycker jag att det känns befriande att plocka undan pyntet!  Allergi???


Nu går vi emot ljusare tider och ser med förtröstan fram emot ett nytt år!

Gusse och jag firar denna afton i all enkelhet! Gör iordning en kalvstek till middag. Fixar lite småplock till kvällen, ostbricka, krustader, anjovissnittar, räkor mm. mm....PUH!

Detta betyder att vi har lite att pyssla med i väntan på fyrverkerierna.


ÖNSKAR ALLA ETT GOTT SLUT PÅ 2010 OCH ETT RIKTIGT GOTT NYTT ÅR 2011



  

 
 
Margit

Margit

31 december 2010 17:06

TACK KÄRA Anne-Marie för din upmuntrande hälsning!!!
Och nu har jag varit inne och läst hos dej!!! Var ett tag sen sist!!!
ja tänk vad tiden går..och nu sitter vi..på årewts sista dag..och jag sitter vid datorn...BLOGGEN..som har blivit MIN stora "hobby"..och den ger mig så myckeet..på MÅNGA olika sätt!!!
Många goa nya härliga vänner..som jag tycker att jag känner..så väl..trots att man "bara" träffas via nätet..MEN med den kommer man långt!!!
Läser att du nu plockat bort "julen"..och tomtarna...Vi har nog kvar det..till "20:e Knut"...
Kramen min kära vän!!! Och önskar dej och din käre man ett GOTT NYTT ÅR!!!
Kram!! /Margit

http://margitholm.blogg.se

 
irja

irja" title="http://bloggplatsen.se]irja[/url]" target="_blank">bloggplatsen.se]irja[/url]

1 januari 2011 19:16

Kära Anne-Marie !!!
Tack för grattis hälsningen på vår egen dag...TACK kära vän... Jag och min Anders fira också i all enkelhet våran kväll igår med go mat och dryck....
Skön att vi går mot ljusare tider, man är glad över vaje dag som blir längre och ljusare..... Tommtarna på loftet får vara än så länge kvar-- tills vi dansar ut julen på Knutsdagen....De mesta av tommtarna är inne där.....
Önskar dig/Mannen en GOD-fortsättning på de här NYA ÅRET, med hälsa och välgång.... HA det bäst... FÅNGA DAGEN KramiZ IA......

http://40-talisten, bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Margit

5 januari 2011 13:20

Önskar dej, Anne-Marie en trevlig TRETTONDASAFTON...med din man... Ha det så gott!!! Kram!!!

Anne-Marie

5 februari 2011 16:34

Tack kära Margit! Bättre sent än aldrig upptäckte jag din hälsning. Idag är det den 5 februari! Kram till dig och mannen

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anne-Marie - 5 april 2011 20:14

NÅGRA TANKAR FRÅN PORTUGAL I KVÄLLSDISET DEN 5 APRIL   Nu har jag varit här i Albufeira i nästan 4 veckor och tiden har gått fort.     Idag konstaterar jag att jag är otroligt glad att jag släpade min LapTop med mig hit till Albufeira. Mats h...

Av Anne-Marie - 31 mars 2011 12:01

  ÅTER I PORTUGAL                                                Nu har jag åter igen landat i Portugal  Denna gången stannar jag nästan i 5 veckor. Är hos goda vänner/Eva och Mats, som äger ett hotell och jag hjälper till och pysslar lite un...

Av Anne-Marie - 26 februari 2011 17:19

TAKDROPP   Ja det är faktiskt sant! Idag har det droppat från taket. Det är helt underbart. Jag är så innerligt trött på vinter, snö och kyla. Samtidigt som jag tycker att februari har varit seg så har den samtidigt gått fort också.  Tänk att vi ...

Av Anne-Marie - 5 februari 2011 16:10

    Vinter    Nu var det ett tag sedan jag var in här på bloggen! Har ibland tappat lusten och det känns bara tungt! När jag väl kommer igång så är det riktigt roligt. Så konstig man är ibland. Har börjat i en studiecirkel ”Skriv dit...

Ovido - Quiz & Flashcards