Direktlänk till inlägg 5 februari 2010

Så går en dag ut ur vår tid...........

Av Anne-Marie - 5 februari 2010 10:53

   

Tänk ändå så fort tiden går. Det känns som om det precis var jul och idag skriver vi 5 februari anno 2010. Blir påmind om att tiden rusar på, kanske ju längre man funnits med desto fortare går det. Måhända ett ålderstecken men där har jag kanske fel. Min prinsessa som fyllt 17 år har vid ett flertal tillfällen uttryckt att hon tycker att tiden går fort.

Om jag inte minns fel så när jag var i 15-17-åråldern så var det ljusår mellan måndag och fredag. Ja det var då det.

Träffar på gamla vänner ute på byn och vi kommer osökt in på vad som har hänt genom livet. Blev det som vi drömde om. Kommer in på arbetslivet.  Drygt 40 år, vart tog dessa år vägen.

Att under dessa år arbetat inom industrin, landstinget, SMHI samt sista  länsarbetsnämnden/arbetsförmedlingen för –1982-2008 och  under åren trivts bra med alla mina jobb. De  sista åren blev tuffa men det tänker jag inte på längre och inte heller gå djupare in på.. Märkligt att  mina senaste jobb har varit föremål för ett  allmänt tyckande från omgivningen. När jag jobbade på SMHI så fick jag syrliga kommentarer om hur vädret blev och hur prognosen löd. Det blev liksom mitt fel att vädret inte blev som förväntat. (lite överdrivet men ändå..) Då ska jag inte nämna kommentarerna från vissa som jag fick under mina år på AF Läs löpsedlar, lyssna på radio/TV massmedia är fantastisk. Att ständigt försvara vad riksdag och regering har bestämt. Jag har hur som helst upplevt mycket positivt i mitt möte med människor. Det har verkligen berikat mitt liv.

Vad händer nu då???????

Ja efter 2 flyttningar inom 1 år så har det varit fullt upp med detta.

 Projekt med att fixa till den sista lägenheten. Renovering och

Drömtillvaro under min 5 veckors vistelse i Portugal.

Ser nu fram emot 3 veckor i Halmstad för att få vara med om Jacqulines och Mick´s stora händelse med att få sin efterlängtade son komma till världen.

Det kommer att bli fantastiskt. Tänk att få bli gammelmormor! Oj OJ.

Min ljuvliga dotter blir nu mormor och det har jag svårt att förstå. Hon är ju inte så gammal.

Nu är jag där igen. Tänk vad tiden går fort. Alldeles för fort.

Ta hand om varandra och njut av livet.  


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anne-Marie - 5 april 2011 20:14

NÅGRA TANKAR FRÅN PORTUGAL I KVÄLLSDISET DEN 5 APRIL   Nu har jag varit här i Albufeira i nästan 4 veckor och tiden har gått fort.     Idag konstaterar jag att jag är otroligt glad att jag släpade min LapTop med mig hit till Albufeira. Mats h...

Av Anne-Marie - 31 mars 2011 12:01

  ÅTER I PORTUGAL                                                Nu har jag åter igen landat i Portugal  Denna gången stannar jag nästan i 5 veckor. Är hos goda vänner/Eva och Mats, som äger ett hotell och jag hjälper till och pysslar lite un...

Av Anne-Marie - 26 februari 2011 17:19

TAKDROPP   Ja det är faktiskt sant! Idag har det droppat från taket. Det är helt underbart. Jag är så innerligt trött på vinter, snö och kyla. Samtidigt som jag tycker att februari har varit seg så har den samtidigt gått fort också.  Tänk att vi ...

Av Anne-Marie - 5 februari 2011 16:10

    Vinter    Nu var det ett tag sedan jag var in här på bloggen! Har ibland tappat lusten och det känns bara tungt! När jag väl kommer igång så är det riktigt roligt. Så konstig man är ibland. Har börjat i en studiecirkel ”Skriv dit...

Ovido - Quiz & Flashcards