Direktlänk till inlägg 13 april 2010

NU ÄR VI PÅ GÅNG/Läkarbesök

Av Anne-Marie - 13 april 2010 07:51

NU ÄR VI PÅ GÅNG


Nu var det ett tag sedan jag skrev i bloggen! Tiden går fort och jag saknar underlag att skriva om varje dag. Nåja nu är vi på gång, mannen och jag.

Projekt: Balkong har inletts. Markisen (3,60 m bred) är nu beställd och kommer att monteras den 9 maj. (vi kommer hen den 8 på kvällen) Två ”häftiga” stolar och ett litet bord ska inhandlas samt 2 ”klappstolar” som tar lite plats ska också finnas. Därefter tillkommer blomlådor med både smultron och örter och givetvis en ampel med blommor. Golvet blir nog kanske trätrall eller så målar vi det. Det är kul att ha något på gång.

  

 Först ska vi åka 3 veckor till Halmstad.

Ja vi åker på lördag och jag lovar att resfebern redan har gjort sig påmind.

Jag hade tydligen missat att den beräknade ankomsten för Lillprinsen skulle vara den 18 april, nej det är beräknat till den 29?! Hoppas verkligen att det inte blir fördröjt så vi missar årets händelse då vi åker hem den 8 maj.

Ska bli såååååååå kul att få se hur ”de unga tu” har fått till det i den nya lägenheten. På foton verkar allt vara på plats och det verkar så mysigt. Kan inte bli fel när Jacquline är i farten. Hon har god smak.

Lägenheten som vi ska bo i under dessa 3 veckor ligger mitt i city så vi tar oss med buss till Jacquline och hennes kärlek. Spännande och otroligt roligt ska det bli. Allt är bra och graviditeten börjar nu lida mot sitt slut. Behöver jag säga att jag ägnar mycket tid av min vakna tid att tänka på detta. Jag vaknar ofta på nätterna och då kommer tankarna.

Har ”provpackat” och hur jag än bestämmer att ha med så lite packning som möjligt så kommer det all bli en hel del. Trots detta så har jag ”ingenting att ta på mig”, konstigt, konstigt och så är det alltid trots att jag med jämna mellanrum måste rensa i garderoberna då det är ganska fullt med kläder och då med kläder jag inte använder…. Ska åka till Birsta City imorgon och se om jag hittar något häftigt??? Annars så finns det affärer i Halmstad också.

  


I dag ska jag på läkarbesök/återbesök för andningen. Den har inte blivit ett dugg bättre och Brikanyl har inte hjälpt, alltså är det INTA astma. Får se vad det betyder för fortsatt utredning. Är fortfarande lika andfådd vid minsta ansträngning. Att ryggen inte heller är bra gör att det känns lite motigt ibland. Har nu tränat hos sjukgymnast sedan februari och det har gjort att ryggen är mycket bättre men dock inte bra. Det är bara att kämpa vidare. Har man kommit upp i min aktningsvärda ålder så ska man kanske ha ont i ryggen eller??? Den som lever får se.

Solen och värmen har kommit till Timrå också. Gatorna städas från vinterns grus och människorna syns ute, jag det är vår och jag njuter.

Lev väl och njut av dagen ty nu är det Din stund på jorden!  






 
 
Lena

Lena

14 april 2010 19:06

Kära Anne-Marie!
Vilken ljuvlig tid som väntar er alla berörda.
Hoppas bara att ni får vara med om det som väntar trots att du tydligen missat den exakta tiden för beräknad födsel. Jag ska hålla både tummar och tår för det och hoppas det ska hjälpa *fniss*. Den lille måste ju få mötas av mormors kärlek "på plats" tycker jag.
Tråkigt med din andfåddhet och tyvärr påminner det mig om när jag själv blev sjuk. Läste att du kunnat utesluta astma...men har du gjort något andningstest som även kan utesluta KOL ???
Varma vårkramar och all lycka till er alla!

http://roshultskan.bloggplatsen.se

 
Margit

Margit

15 april 2010 12:43

Tack Ann-Marie för din varma komentar till mej!!!
Så roligt för er att snart bli mormor o morfar...och att ni åker ner och finns där i hela 3 veckor!! Vi håller tummarna att det sker så snart ni kommer ner...så att ni hinner njuta av det lilla "knyttet"...också!!!
Härligt att få göra iordning ute..inför "utelivet" som man har...när våren o sommaren är...Antar att det är ett såntdär "litet brunbetsat" bord med stolar..ni skall ha.. ser dem på många reklambider..Mina döttrar..har också köpt såna från IKEA...dom har dom också... Jäättefina!!!
En stor kram till er båda från Lasse o mig!!

http://margitholm.blogg.se

 
Anne_Marie

Anne_Marie

15 april 2010 14:05

Tack Margit! Jag ska bli gammelmormor, det du!! Mannen blir en sån där "plastgammelmorfar". Det ska bli fantastiskt. Möblerna blir något åt grå "stålkonstruktion" med hög rygg och fällbara med svart sits. En röd hel dyna och ett runt glasbord. Markisen är beställd går i grått/vitt/rött. Ja jag tror det blir bra men blir inte klart förän efter Halmstadsejouren.

http://tantgul60plus

 
Margit

Margit

16 april 2010 19:19

Tack Ann-Marie för din hälsning!!
Ja jag "hoppar upp o ner" i de "rörliga" fåtöljerna. De är en MYCKET STOR HJÄLP åt mig i detta sammanhang...
Under dagen så rör jag mig ganska ofta7mycket...trots ständig smärta..
Gruvar mej lltid på natten, när jag skall lägga min i sängen, med Lasses hjälp.
Ligger då BLIXTSTILLA:.coh det känns som "att det ligger fel"...Jag brukar vända mig OFTA i vanliga fall. ligga på sidorna..med KUDDE mellan knäna..och nu...RYGGLÄGE hela natten, med en lite stödkudde UNDER knäna...Skönt när morronen kommer..och då fåra jag gå upp ur sängen...och ändra olika lägen på kroppen..
Här snöade det i morse!! Töade bort rätt så fort...
Kramen vännen!!


http://margitholm.blogg.se

 
av irja

av irja

16 april 2010 21:57

Kära Anne-Marie !!!!
Härligt att gå i väntans tid, våren ären underbar tid, man väntar och längtar,och energiknölarna sätter igång....Ja det är en underbar upplevelse och bli gammelmormor, våran lilla Nova , är redan 7 månader gammal,tide går som sagt alldeles för fort...Hur man än packar får man alldeles för mycket med kläder med sig ....DU kan ju hitta något snyggt i Halmstad,som ingen annan har i Timrå......Önskar er en trevlig resa och gemytlig sammvaro, FÅNGA DAGEN....KRAM /IA

http://40-Talisten.bloggplatsen.se

 
Margit

Margit

19 april 2010 20:42

Hej Ann-Marie!!
Hoppas att allt är väl med dig/er!!?
Kramen!!

http://margitholm.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anne-Marie - 5 april 2011 20:14

NÅGRA TANKAR FRÅN PORTUGAL I KVÄLLSDISET DEN 5 APRIL   Nu har jag varit här i Albufeira i nästan 4 veckor och tiden har gått fort.     Idag konstaterar jag att jag är otroligt glad att jag släpade min LapTop med mig hit till Albufeira. Mats h...

Av Anne-Marie - 31 mars 2011 12:01

  ÅTER I PORTUGAL                                                Nu har jag åter igen landat i Portugal  Denna gången stannar jag nästan i 5 veckor. Är hos goda vänner/Eva och Mats, som äger ett hotell och jag hjälper till och pysslar lite un...

Av Anne-Marie - 26 februari 2011 17:19

TAKDROPP   Ja det är faktiskt sant! Idag har det droppat från taket. Det är helt underbart. Jag är så innerligt trött på vinter, snö och kyla. Samtidigt som jag tycker att februari har varit seg så har den samtidigt gått fort också.  Tänk att vi ...

Av Anne-Marie - 5 februari 2011 16:10

    Vinter    Nu var det ett tag sedan jag var in här på bloggen! Har ibland tappat lusten och det känns bara tungt! När jag väl kommer igång så är det riktigt roligt. Så konstig man är ibland. Har börjat i en studiecirkel ”Skriv dit...

Ovido - Quiz & Flashcards