Alla inlägg den 5 februari 2011

Av Anne-Marie - 5 februari 2011 16:10

   

Vinter

  


Nu var det ett tag sedan jag var in här på bloggen! Har ibland tappat lusten och det känns bara tungt! När jag väl kommer igång så är det riktigt roligt. Så konstig man är ibland.

Har börjat i en studiecirkel ”Skriv ditt liv” Tyckte att det verkade intressant att skriva för mina

Barn/barnbarn/barnbarnsbarn.   Får se hur det blir med skrivandet det verkar jobbigt att gå tillbaka i tiden och framkalla minnen som finns men är fördolda. Det kommer att ta tid har jag förstått. Inget som görs i en handvändning precis. Som sagt …”den som lever får se”….

Har även anmält mig till en kurs i släktforskning!!!!!!!!!!!!!! Ja dit det bär så bär det!!!!!!!!!!

Vad ska komma efter detta! Kursen börjar den 15 februari och jag ser fram emot detta med spänd förväntan!  

Det verkar bli fullt upp under våren i alla fall.


 Som om inte detta skulle räcka så har jag bokat in en vistelse i Portugal under 4.5 vecka. Åker till Albufeira den 13 mars och kommer tillbaka den 13 april.

  


Reser från Skavsta flygplats till Faro i Portugal och därefter taxi till Albufeira. Jag har vänner där som äger ett hotell. Brukar vara några veckor varje år hos dem och hjälper till med lite av varje. Frukostdisk, tvätt/mangling, pyssel med blommor, passar hotellet med att sova där. Se till receptionen m.m m. M. Jag trivs med detta och dessutom få umgås med detta gulliga par. Ja det är helt överlägset. Att möta våren i Albufeira och alldeles intill atlanten det är en upplevelse.


   


Under tiden i Portugal så kommer mannen/Gusse-gubben att pyssla i lägenheten. Det är innerdörrar som ska målas och bytas handtag. Källaren behöver en genomgång. Ska köpa lagerhylla/or och bringa ordning i kaoset. Gusse är kanonbra på sådant och han trivs också att pyssla och få ordning, kanske lite pedantisk ibland. Han kommer nog att få dessa veckor att gå. Det blir nog även besök  i ”sin” stad Sollefteå också.

Jag är medveten om att jag kommer att ha hemlängtan och att det blir härligt att komma hem igen! ”Borta bra men hemma bäst”.

Här hemma är det vinter fortfarande.


   Jag firade min födelsedag den 1 februari, har nu blibit "riktig" pensionär, fick champis-frukost, present och blommor av Gusse, blommor av  goaste väninnan Lena och många gratulationer via Facebook. Telefonsamtal från en kusin som jag inte haft någon kontakt med på minst 25 år. Grattis hälsning via mobiltelefonen, MMS-videohälsning från en go väninna i Enköping. Telefonsamtal från dotter i Halmstad. Avslutning på dagen blev en middag på den lokala ”Bodegan” som smakade toppen.

Ja det var detta för denna gången!

Nu vankas det fläskfilégryta med klyftpotatis mums... sedan TV-kväll och Melodifestivalen!

Carpe diem kära vänner  




Ovido - Quiz & Flashcards