Alla inlägg den 4 maj 2010

Av Anne-Marie - 4 maj 2010 21:05

Ja dagarna går fort här i Halmstad. Vi har varit och burit och nosat på Lillprinsen som är så ljuvlig. Det kan jag förstå att alla som fått bebisar oavsett om det är egna bebisar, mor,-faröräldrars eller gammelmormödrars så tycker man att de är de vackraste som finns.

Att dom är så små hade jag nästan glömt. Lowe vägde dock drygt 3000 gr och var c:a 50 cm. lång. Jag och mormor (dottern) har tagit massor med bilder på prinsen. Hur många föräldrarna tagit vet jag inte men gissar på ett hundratal, kanske fler. När jag blivit lite mer överens med kamera/dator så ska jag publicera fler bilder.

Mannen och jag har även hunnit med att träffa mina vänner här nere. Vi har varit på hembesök men även restaurangbesök och haft det gemytligt. Vädret har västkusten inte bjudit på det bästa. Ömsom sol ömsom regn och när solen varit framme så har det blåst från havet, nordvästlig vind. Våren har dock kommit längre än hemma i Timrå. Här blommar det för fullt och träden har börjat grönska.

 Har köpt nya köksgardiner, ett par joggingskor, en sportjacka samt en del presenter så jag börjar märka att det sinar i plånboken. Trots detta så ska jag nog investera i ett par caprisbyxor och 2 snygga T-shirt, som jag redan har kollat in. Mannen verkar inte speciellt imponerad men det är nog mest att han inte är förtjust i att gå i dam-affärer men han knotar inte mycket. Ja lite får man stå ut med när man är på resande fot.


En vecka i juli är nu inbokad här i lägenheten och tågbiljetterna ToR är också bokade och då i 1:a- klass, priset skiljde endast 100 kronor mor 2:a klass. Skönt att kunna sträcka ut benen och ha tillgång till kaffe/te/frukt under resan och fri internetuppkoppling under resan.


Nu har vi haft en trevlig eftermiddag/kväll tillsammans med barn, barnbarn och barnbarnbarnet Lowe. Vi har ätit Tackos och pratat men mest av allt gullat med Lowe. Han har varit vaken mest hela tiden och verkar vara en nöjd liten krabat.

Nu är det läge för lite TV innan John Blund kommer.

Carpe Diem  



Ovido - Quiz & Flashcards