Direktlänk till inlägg 20 mars 2010

Våren 2010 blir snart gammelmormor

Av Anne-Marie - 20 mars 2010 08:59

Att bli gammelmormor!!!!!


Nu  är det mindre än en månad kvar till den förväntade nedkomsten den 18 april. Jag är uppdaterad till öronen och vet nog nästan allt om foglossning, förvärkar, viktuppgång, humörsvängningar, att hallon är ett absolut måste nästan dygnet runt, att allt är förberett att ta mot lillprinsen.

Tänk att jag ska bli gammelmormor. Tanken svindlar. Min, i mina ögon, lilla prinsessa ska bli mamma. Hon är stor nu och nog förstår jag att hon kommer att klara detta med glans tillsammans med sin älskling.  Men är man mormor så är man! Jag är nog inte ensam.


Deras nya lägenhet är inflyttningsklar till den 1 april och till den finns i, stort sett allt. Kollade av läget lite försiktigt och kom fram att det fattades ett våffeljärn. Kom på det med tanke på våffeldagen! Fixar detta naturligtvis.

Läget verkar vara helt under kontroll i Halmstad.

I Timrå, på Mellangatan är det stundvis kaotiskt. Vaknar på nätterna och funderar, drömmer om förlossningar, är fullständigt torr i munnen och kan inte säga någonting. Vissa tider under dagarna kan det komma över mig och då börjar svetten i pannan att bryta fram. Nerver, nerver..........

När jag påtalar min nervositet så bemöts jag med att det inte är speciellt konstigt, ja ja  så ja! Tydligen förväntat!?!

Mannen är cool. Ser fram emot resan och tycker att det ska bli skojigt att möta detta nya.

Själv funderar jag över vad som ska inhandlas. Har redan börjat att köpa lite men det måste nog bli lite mer. Jag längtar verkligen och har höga förväntningar men vet att detta kommer att bli något verkligt stort i mitt liv.

Min underbara prinsessa och jag har daglig telefonkontakt så jag vet att allt är bara bra och naturligtvis är det detta jag allra oftast tänker på. Hon pluggar och har fullt upp med BVC-besök och andra aktiviteter som hör till en blivande  mamma. Hon är enastående.

Hoppas nu att tiden går fort så att vi kommer iväg och får möta Lill-prinsen och hans stolta föräldrar.

Detta kommer nog jag att skriva om framöver. Behöver ”lufta” mina tankar.

Säger hej till publiken och tar en promendad.

Väl mött gott folk

 
 
Margit

Margit

20 mars 2010 21:48

Gokväll, min kära vän, Anne-Marie!!!
Tack för din varma hälsning!!
Va underbart att få snart bli gammelmormor!! Och få åka ner och besöka dem , och ha med presenter till dem. Va det ska uppskattas!!
Snart slut även på denna dag. Dom går så fort. Och jag har de sista dagarna inte riktigt hunnit att "svara på" alla komentarer..son jag fått...Det tar mycket tid med bloggen MEN ÄR SÅ ROLIGT!! Trevlig HOBBY!! För det är vad det är för mej.
Nu blir det ju förstås en hobby till, när dragspelet jag nu beställt, när det kommer. Jag måste fortsätta att träna. och ett nytt draspel är man ju ovan med i början. Hoppas att jag kommer att tycka om det.
Önskar dig en GOD NATToch en skön söndag också!!
Kramizz!!!

http://margitholm.blogg.se

 
Lena

Lena

21 mars 2010 08:14

Kära Anne-Marie!
Godmorgon på dig...och du engagerar dig verkligen i ditt blivande "gammelmormorskap" *skratt*.
Det låter helt underbart det som stundar och vilken fin stad att födas i för den lille...i Halmstad är jag också född en gång för längesedan.

Vill också tacka för ditt beröm av mina bilder i min blogg, som oftast inte är mina utan hämtade från nätet, men jag gillar vackra bilder och har man ingen kamera själv så duger det alldeles utmärkt att låna andras alster...
Nu önskar jag dig ett gott slut på helgen med varma kramar från mig !!!

http://roshultskan.bloggplatsen.se

 
Av Irja.

Av" title="http://bloggplatsen.se]Av" target="_blank">bloggplatsen.se]Av Irja.

23 mars 2010 01:52

Kära Anne -Marie !!!
Jag förstår dig så väl så,jag blev gammelmormor till en liten prinsessa 09-09-25,hon fick tilltalsnamnet NOVA....Ingenting är så jobbigt som att gå i väntans tider.....JA den 25 mars ska vi baka våfflor,till våfflor kan man ju ha och äta med flera olika smaker inte bara,sylt och grädde, utan lite mer matigare TEX lax ,skagenröra m,m....HA det gott, tills vi hörs nästa gång...FÅNGA DAGEN KRAM/IA.....

http://40-Talisten bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anne-Marie - 5 april 2011 20:14

NÅGRA TANKAR FRÅN PORTUGAL I KVÄLLSDISET DEN 5 APRIL   Nu har jag varit här i Albufeira i nästan 4 veckor och tiden har gått fort.     Idag konstaterar jag att jag är otroligt glad att jag släpade min LapTop med mig hit till Albufeira. Mats h...

Av Anne-Marie - 31 mars 2011 12:01

  ÅTER I PORTUGAL                                                Nu har jag åter igen landat i Portugal  Denna gången stannar jag nästan i 5 veckor. Är hos goda vänner/Eva och Mats, som äger ett hotell och jag hjälper till och pysslar lite un...

Av Anne-Marie - 26 februari 2011 17:19

TAKDROPP   Ja det är faktiskt sant! Idag har det droppat från taket. Det är helt underbart. Jag är så innerligt trött på vinter, snö och kyla. Samtidigt som jag tycker att februari har varit seg så har den samtidigt gått fort också.  Tänk att vi ...

Av Anne-Marie - 5 februari 2011 16:10

    Vinter    Nu var det ett tag sedan jag var in här på bloggen! Har ibland tappat lusten och det känns bara tungt! När jag väl kommer igång så är det riktigt roligt. Så konstig man är ibland. Har börjat i en studiecirkel ”Skriv dit...

Ovido - Quiz & Flashcards