Direktlänk till inlägg 1 mars 2010

Akuten

Av Anne-Marie - 1 mars 2010 19:32

                               

Ja så var det dags igen! Mannen väntar på operation av vänster axel då den har hoppat ur led vid ett antal tillfällen och då är det bara akuten som gäller.

I lördagskväll, efter TV-tittande och god middag, hoppade axeln ur led igen.   Helt utan anledning hände detta. Ingenting hade hänt men så har det varit tidigare också. Det bara händer. Vad göra? På med kläder  och ringde efter taxi sedan var det bara akuten. Mannen hade hemska smärtor. Fick en spruta i axeln därefter drogs den tillrätta och röntgen visade att det var ok. Den låg på plats och han utrustades med mitella. Efter några timmar var det så dags för att ta taxi hem igen. Vi pratade vid köksbordet och stöp vi i säng. Söndagsmorgon väckte mannen mig med att axeln hade hoppat ur igen!!!!!!!!!!!

Det var bara att börja om med samma resa igen. Ny taxi till akuten och samma scenario igen men med ännu värre smärtor. Massor med smärtlindring, axeln drogs tillrätta, ny röntgen. Denna gång lindades axeln ordentligt. Taxi hem.

Nu väntar vi fortfarande på kallelse från ortopeden  


Ja så blev denna helg.


Idag är det måndag den 1 mars och det är väl den första vårmånaden. Här har det kommit mycket snö och mer är på gång. Kylan håller sig borta och likaså solen. Har varit till sjukgymn. och ”gympat” samt hängt upp och ner. I morgon är det dags för vattengympa och det ser jag fram emot.  Detta för att det ryggonda ska ge med sig. Visst är det bättre men det är en bra bit kvar. Tålamod, tålamod. Försöker att undvika värktabletter men ibland så är det ett måste. Mannen behöver inga smärtstillande piller men han fick nog av smärta i helgen.

Hur som helst så kör vi på.

Ser fram emot stockholmsresan i mitten av mars och resan till Halmstad 3 veckor i april. Det finns ljuspunkter i alla fall.

Nu möter vi våren  


 
 
margit

margit

1 mars 2010 22:20

He du!!
Stackars din man...med den axeln som bara åker ur och åker ur!
Det måste vara orande. Och smärtan, antar jag är fruktansvärd för honom också!
Hoppas att han snart får tid för operation, för han står väl på Op-lista...
Kramen!

http://marrgitholm.blogg.se

 
irja

irja" title="http://-Talistenbloggplatsen.se]irja[/url]" target="_blank">-Talistenbloggplatsen.se]irja[/url]

2 mars 2010 14:20

Kära Anne-Marie ! ! !
Vi får hoppas att väntetiden inte blir så långt borta,att mannen får axeln opererat...Ohälsa räcker till åt oss alla, min rygg bev skadat för 23 år sedan, jag blev misshandlat på mitt jobb, fick en ordentlig spark i ländryggen när jag skulle hjälpa en knarkpåverkat persion ,då jobba jag natt på akuten... kunde inte gå på 11 månader, efter den smällen,men träning ger färdighet....Här har det snöat i en hel vecka nu...FY---usch... Vad jag är less att skotta snö,traktorn tar de värsta men den kommer inte åt skrumslen och vrån,så finslipningen får jag ju ta....Mannen får inte inte göra sånt efter hans hjärtoperation ,som han genomgick i mitten av januari...... FÅNGA DAGEN ......DAGEN GÅR EJ I REPRIS .....KRAM IA.....

http://40 -Talistenbloggplatsen.se

 
Lena

Lena

2 mars 2010 17:33

Kan inte din man bli placerad i förturskö...det måste vara fruktansvärt att få så ont utan anledning...jag menar...han måste ju kunna röra sig utan att axeln för den skull ska hoppa ur led omedelbart.
Håller med om att att ni i alla fall mitt i all oro har era resor att se fram emot. =D
Lycka till med vattengympan vännen!
Kramar till dig från mig !!!

http://roshultskan.bloggplatsen.se

 
margit

margit

2 mars 2010 18:05

hej Anne-Marie igen! Hoppas att du/ni har haft en bra dag och att inte din man har fått axeln ur led IGEN!!
Kramen vännen!!!

http://margitholm.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anne-Marie - 5 april 2011 20:14

NÅGRA TANKAR FRÅN PORTUGAL I KVÄLLSDISET DEN 5 APRIL   Nu har jag varit här i Albufeira i nästan 4 veckor och tiden har gått fort.     Idag konstaterar jag att jag är otroligt glad att jag släpade min LapTop med mig hit till Albufeira. Mats h...

Av Anne-Marie - 31 mars 2011 12:01

  ÅTER I PORTUGAL                                                Nu har jag åter igen landat i Portugal  Denna gången stannar jag nästan i 5 veckor. Är hos goda vänner/Eva och Mats, som äger ett hotell och jag hjälper till och pysslar lite un...

Av Anne-Marie - 26 februari 2011 17:19

TAKDROPP   Ja det är faktiskt sant! Idag har det droppat från taket. Det är helt underbart. Jag är så innerligt trött på vinter, snö och kyla. Samtidigt som jag tycker att februari har varit seg så har den samtidigt gått fort också.  Tänk att vi ...

Av Anne-Marie - 5 februari 2011 16:10

    Vinter    Nu var det ett tag sedan jag var in här på bloggen! Har ibland tappat lusten och det känns bara tungt! När jag väl kommer igång så är det riktigt roligt. Så konstig man är ibland. Har börjat i en studiecirkel ”Skriv dit...

Ovido - Quiz & Flashcards