Direktlänk till inlägg 28 januari 2010

Sjukgymnastik

Av Anne-Marie - 28 januari 2010 14:09

Hemkommen från sjukgymnasten. En trevlig tjej som klämde, tänjde, drog, mätte och kollade mig i alla lägen. Konstaterade att min rygg ömmade rejält att det är på sin plats med träning för att stärka upp musklerna kring ryggraden och även framsidan. Efter en väl genomgången rygg så förvisades jag till gymmet. Där fanns redan några entusiastiska damer som slet i sitt anletes svett. Jag drog mig till minnes en otäckt/skön upplevelse hos en annan sjukgymnast i Örebro. Stående, fast vid fötterna, tippandes rakt upp och ner.  Såg denna apparat i gymmet och ville testa denna. Det var ok enl. Jenny (som sjukgymnasten heter). Det sträckte ut ryggen ordentligt vill jag lova. Kändes skönt-ont. Kände mig lite vimsig efteråt men ska fortsätta med detta.

Väl hemkommen efter det första besöket så fick jag inta två starka piller för smärta. Glad i alla fall att ha kommit igång. Ska nu fortsättningsvis starta varje pass med uppvärmning på cykel och därefter gå loss på diverse maskiner och avsluta med "tippbrädan" Känns helt ok. Hoppas innerligt att ryggsmärtan ger med sig. Det kan tycka att  man vänjer sig vid smärta men det gäller inte mig. Jag jämför ryggsmärta med tandvärk det bara moler och hugger hela tiden. Det värsta släpper med piller men på lång sikt inte speciellt bra. Vill begränsa detta så mycket som möjligt.

Det snöar fortfarande så nu blir det bara hemmamys, lyssna på bok, lösa korsord och förbereda lite för festligheter med goá vänner imorgon.

Lev väl och carpe diem  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anne-Marie - 5 april 2011 20:14

NÅGRA TANKAR FRÅN PORTUGAL I KVÄLLSDISET DEN 5 APRIL   Nu har jag varit här i Albufeira i nästan 4 veckor och tiden har gått fort.     Idag konstaterar jag att jag är otroligt glad att jag släpade min LapTop med mig hit till Albufeira. Mats h...

Av Anne-Marie - 31 mars 2011 12:01

  ÅTER I PORTUGAL                                                Nu har jag åter igen landat i Portugal  Denna gången stannar jag nästan i 5 veckor. Är hos goda vänner/Eva och Mats, som äger ett hotell och jag hjälper till och pysslar lite un...

Av Anne-Marie - 26 februari 2011 17:19

TAKDROPP   Ja det är faktiskt sant! Idag har det droppat från taket. Det är helt underbart. Jag är så innerligt trött på vinter, snö och kyla. Samtidigt som jag tycker att februari har varit seg så har den samtidigt gått fort också.  Tänk att vi ...

Av Anne-Marie - 5 februari 2011 16:10

    Vinter    Nu var det ett tag sedan jag var in här på bloggen! Har ibland tappat lusten och det känns bara tungt! När jag väl kommer igång så är det riktigt roligt. Så konstig man är ibland. Har börjat i en studiecirkel ”Skriv dit...

Ovido - Quiz & Flashcards