Direktlänk till inlägg 27 januari 2010

Att bli "gammelmormor"

Av Anne-Marie - 27 januari 2010 13:30

  


Igår blev min prinsessa 17 år. Hon grattades ståndsmässigt av sina nära och kära. Från mormor kom ett bidrag till inköp till kommande lägenheten.

Min lilla dotterdotter har blivit stor…Ska bli mamma i april och flyttar in i egen lägenhet tillsammans med sin käresta och pappa till ”lillprinsen” den 1 april.  Här går det undan.

Jag vet idag att allt kommer att gå bra och jag önskar de tu allt gott och massor med lyckönskningar inför framtiden.

Tänker nu på de nätter som jag genomlidit p.g.a oro för allt som detta har inneburit. Oroat mig för allt som hänt, som inte har hänt som kommer att hända ja kanske det som händer om 10 år.??

Nu sover jag ganska gott med vetskapen om att detta kommer de unga tu att fixa.

Tur att det finns föräldrar som ställer upp till 100 % och även stöd från utomstående. Skolans rektor/mentor som möjliggjort att skolan  kommer att fortsätta med en lugnare takt för att efter en tids mammaledighet fortsätta tills gymnasiet har avslutats.

Som ung blivande mamma har även en kurator varit ett stöd samt behjälplig med vissa kontakter till olika myndigheter.


Jag följer detta med stor glädje och ser fram emot att kunna tillbringa några veckor i Halmstad när det börjar närma sig slutet av graviditeten och att vara i närheten när ”jordens åttonde underverk” hälsas välkommen till livet.


Via min prinsessas blogg kan jag dag för dag hålla mig uppdaterad om vad som händer och hur graviditeten framskrider men även hur ungdomarna har det.


Nu snöar det ordentligt men det hindrar inte att ta en promenad tillsammans med mannen till biblioteket för att låna ett par CD-böcker. Måste även investera i en bukett tulpaner för det går ju emot vår ändå.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anne-Marie - 5 april 2011 20:14

NÅGRA TANKAR FRÅN PORTUGAL I KVÄLLSDISET DEN 5 APRIL   Nu har jag varit här i Albufeira i nästan 4 veckor och tiden har gått fort.     Idag konstaterar jag att jag är otroligt glad att jag släpade min LapTop med mig hit till Albufeira. Mats h...

Av Anne-Marie - 31 mars 2011 12:01

  ÅTER I PORTUGAL                                                Nu har jag åter igen landat i Portugal  Denna gången stannar jag nästan i 5 veckor. Är hos goda vänner/Eva och Mats, som äger ett hotell och jag hjälper till och pysslar lite un...

Av Anne-Marie - 26 februari 2011 17:19

TAKDROPP   Ja det är faktiskt sant! Idag har det droppat från taket. Det är helt underbart. Jag är så innerligt trött på vinter, snö och kyla. Samtidigt som jag tycker att februari har varit seg så har den samtidigt gått fort också.  Tänk att vi ...

Av Anne-Marie - 5 februari 2011 16:10

    Vinter    Nu var det ett tag sedan jag var in här på bloggen! Har ibland tappat lusten och det känns bara tungt! När jag väl kommer igång så är det riktigt roligt. Så konstig man är ibland. Har börjat i en studiecirkel ”Skriv dit...

Ovido - Quiz & Flashcards