Direktlänk till inlägg 17 januari 2010

En vän har gått ur tiden

Av Anne-Marie - 17 januari 2010 17:29


Läste i lördagens Sundsvalls Tidning att en vän har lämnat jordelivet. Det gjorde mig bestört. Vi har inte haft kontakt på senare år då jag inte har bott här. Denna vän har betytt mycket för mig och varit mig till stor hjälp och ett stort stöd. Jag känner med dottern och hennes familj. Kommer att visa mitt deltagande med ett bidrag till den önskade fonden.

Ja så går det för oss alla. Ingen är odödlig. Konstigt att när dödsannonsen pryder avisan då kommer tankarna. Tänker på alla som lämnat oss och det är med sorg.

Kanske skulle man ta och förbereda sin egen bortgång för att underlätta för efterkommande. Fonus har Vita arkivet, så varför inte. Får se hur det blir med den saken.

Försöker förtvivlat att ”tanka” över Leonard Cohens Hallelujah från YouToube men lyckas inte.

Den låten tycker jag är som en ”lisa” för själen.


Kloka ord: ”Livet är det som pågår, medan vi sysslar med annat”

Klokt att stanna upp ibland, lyfta blicken kanske.

Lev väl och Carpe Die




 
 
margit

margit

20 februari 2010 00:15

Ja visst borde vi "förbereda oss"..för det som kommer senare..och vITA ARKIVET...jag skrev för mpånga år sedan..men hämtat nytt...men det ligger nånstans...
De yttre fröhållandena ändras och då kasnke man vill ändra i VITA ARKIVET OCSÅ...det är ju llättare för anhöriga...som blir kvar när man lämnar OM man skrivet det..
Kram!

http://margitholm.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anne-Marie - 5 april 2011 20:14

NÅGRA TANKAR FRÅN PORTUGAL I KVÄLLSDISET DEN 5 APRIL   Nu har jag varit här i Albufeira i nästan 4 veckor och tiden har gått fort.     Idag konstaterar jag att jag är otroligt glad att jag släpade min LapTop med mig hit till Albufeira. Mats h...

Av Anne-Marie - 31 mars 2011 12:01

  ÅTER I PORTUGAL                                                Nu har jag åter igen landat i Portugal  Denna gången stannar jag nästan i 5 veckor. Är hos goda vänner/Eva och Mats, som äger ett hotell och jag hjälper till och pysslar lite un...

Av Anne-Marie - 26 februari 2011 17:19

TAKDROPP   Ja det är faktiskt sant! Idag har det droppat från taket. Det är helt underbart. Jag är så innerligt trött på vinter, snö och kyla. Samtidigt som jag tycker att februari har varit seg så har den samtidigt gått fort också.  Tänk att vi ...

Av Anne-Marie - 5 februari 2011 16:10

    Vinter    Nu var det ett tag sedan jag var in här på bloggen! Har ibland tappat lusten och det känns bara tungt! När jag väl kommer igång så är det riktigt roligt. Så konstig man är ibland. Har börjat i en studiecirkel ”Skriv dit...

Ovido - Quiz & Flashcards