Direktlänk till inlägg 14 januari 2010

Läkarbesök

Av Anne-Marie - 14 januari 2010 19:40

Hej igen!   Idag har det varit läkarbesök. Kontentan av detta blev piller och sjukgymnastik för ryggen. Ryggen ja skolios och snedbelastning under lång tid har satt sina spår. Det är inte speciellt kul att ha ont. Ska nu ringa sjukgymnasten imorgon och ställa mitt hopp till honom/henne.

Efter att har rökt i 40 år så är det kanske inte konstigt att man blir andfådd.

Bricanyl och en PEF-mätare blev det. Ska nu anteckna i en rapport, varje dag i 3 veckor, om Bricanylen har haft någon verkan. Blir det bättre så är det ok. Annars så ska utredning påbörjas.  Då är det inte astma. Den som lever får se. Fortsätter dock med vattengympa på tisdag då gör det inte ont i ryggen och jag blir inte andfådd.


Från det ena till det andra.

Har en massa fotografier som ligger i olika kartonger. Måste försöka att sortera upp dessa och göra något av det. Just nu så förefaller det att vara en mastodont uppgift. Har i alla fall börjat tänka på det så kanske blir det något av det hela. Kanske blir det något kollage av en del foton. Kommer nog att fota av vissa och lägga in i datorn, det har jag sett någon göra och det blev riktigt bra. Kul att titta på gamla foton som ett bildspel.


Ska nu kolla på Antikrundan och därefter lyssna på en CD-bok ”Drottningoffret”

 av Hanna-Vibeke Holst. Den sista boken i en serie på 3. De två tidigare var mycket bra så jag har stor förväntan på denna.

Ha det gott!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anne-Marie - 5 april 2011 20:14

NÅGRA TANKAR FRÅN PORTUGAL I KVÄLLSDISET DEN 5 APRIL   Nu har jag varit här i Albufeira i nästan 4 veckor och tiden har gått fort.     Idag konstaterar jag att jag är otroligt glad att jag släpade min LapTop med mig hit till Albufeira. Mats h...

Av Anne-Marie - 31 mars 2011 12:01

  ÅTER I PORTUGAL                                                Nu har jag åter igen landat i Portugal  Denna gången stannar jag nästan i 5 veckor. Är hos goda vänner/Eva och Mats, som äger ett hotell och jag hjälper till och pysslar lite un...

Av Anne-Marie - 26 februari 2011 17:19

TAKDROPP   Ja det är faktiskt sant! Idag har det droppat från taket. Det är helt underbart. Jag är så innerligt trött på vinter, snö och kyla. Samtidigt som jag tycker att februari har varit seg så har den samtidigt gått fort också.  Tänk att vi ...

Av Anne-Marie - 5 februari 2011 16:10

    Vinter    Nu var det ett tag sedan jag var in här på bloggen! Har ibland tappat lusten och det känns bara tungt! När jag väl kommer igång så är det riktigt roligt. Så konstig man är ibland. Har börjat i en studiecirkel ”Skriv dit...

Ovido - Quiz & Flashcards