Direktlänk till inlägg 13 januari 2010

Tjugondagknut/IKEA-möbel/Fast telefoni

Av Anne-Marie - 13 januari 2010 09:07

          

Nu ska julen ut!!!!!!För min del så packade jag ihop allt som tillhör julen redan efter nyårshelgen. Var innerligt trött på alla tomtar och annat julpynt. Nu är det dags för tulpaner som ger en riktig vårkänsla.

Skönt att ha våren att se fram emot. Solen skiner och den värsta kylan har gett med sig. Har investerat i sittunderlägg så nu tar vi plats på balkongen för att njuta av solen.


”Projekt sovrum” börjar nu ta form. Nya sängar, ny TV är redan inhandlat.  Det senaste tillskottet blev möbel från IKEA bestående av två byråer sammansatta till en hel.

Blir på nytt påmind om att jag är helt avsaknad av tålamod. Fick nästan ett frispel när de olika delarna packades upp.   Byrålådorna hade skenor och hjul. Naturligtvis en genial uppfinning men att få ihop detta!!!!!Mannen gjorde det mesta av jobbet med käcka tillrop ifrån mig. Ja, ja visst hjälpte jag till men föredrog nog att ägna mig åt kökssysslor den mesta av tiden. Nu är möbeln på plats och det fattas nu bara att sy nya gardiner och kuddfodral. Ska bli kul att göra vårfint i fönstret med nya växter också.


  Min fasta telefon via COMHEMs bredband har pajat. Trodde i min enfald att det var telefonens fel och inhandlade raskt en ny efter att ha varit utan i några dagar. Hade då fått klagomål på att det var störningar på linjen. Av den anledningen trodde jag att det var fel på telefonen. Nu visade det sig att den inte fungerade så det blev att ta kontakt med ComHem. Den trevliga grabben, som jag kom i kontakt med efter X-antal väntade minuterar, påbörjade en undersökning. Signalerna går fram men ingen signal. Kan uppfattas som om ingen är hemma? Trist för jag har mitt portlås kopplat till den fasta telefonen. Grabben lovade att skicka mig en ny telefonkabel från modemet. Teknikens under! Utan telefon i ännu några dagar. Tur att mobiltelefonen fungerar.


Ska nu ut och utföra ett antal ärenden, Biblioteket, Banken, Lidl och Coop. Därefter en skön stund i solen på balkongen.


Lev väl och var rädda om varandra



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anne-Marie - 5 april 2011 20:14

NÅGRA TANKAR FRÅN PORTUGAL I KVÄLLSDISET DEN 5 APRIL   Nu har jag varit här i Albufeira i nästan 4 veckor och tiden har gått fort.     Idag konstaterar jag att jag är otroligt glad att jag släpade min LapTop med mig hit till Albufeira. Mats h...

Av Anne-Marie - 31 mars 2011 12:01

  ÅTER I PORTUGAL                                                Nu har jag åter igen landat i Portugal  Denna gången stannar jag nästan i 5 veckor. Är hos goda vänner/Eva och Mats, som äger ett hotell och jag hjälper till och pysslar lite un...

Av Anne-Marie - 26 februari 2011 17:19

TAKDROPP   Ja det är faktiskt sant! Idag har det droppat från taket. Det är helt underbart. Jag är så innerligt trött på vinter, snö och kyla. Samtidigt som jag tycker att februari har varit seg så har den samtidigt gått fort också.  Tänk att vi ...

Av Anne-Marie - 5 februari 2011 16:10

    Vinter    Nu var det ett tag sedan jag var in här på bloggen! Har ibland tappat lusten och det känns bara tungt! När jag väl kommer igång så är det riktigt roligt. Så konstig man är ibland. Har börjat i en studiecirkel ”Skriv dit...

Ovido - Quiz & Flashcards